Automotive News

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC kini di pasaran Malaysia – dari RM295,888

GLA 250 kini menampilkan pacuan semua roda pembolehubah 4MATIC dengan sistem torque-on-demand, dimana tork berlebihan dipindahkan ke gandar belakang mengikut keperluan.

Dengan ciri tersebut, apabila memandu di atas permukaan jalan basah, pemandu dapat merasakan pemanduan yang lebih baik dan kestabilan.

GLA 250 terbaharu ini dinadikan dengan enjin empat silinder 2.0 liter dengan mencapai kuasa output sehingga 224hp dan tork maksimum sehingga 350Nm.

 

 

Ia dipadankan dengan transmisi dwi-clutch DCT lapan kelajuan yang membolehkan mencapai pecutan dari 0-100 km/j hanya dalam 6.8 saat.

Untuk mengurangkan lagi penggunaan bahan api, enjin petrol GLA 250 4MATIC baharu kini dijana dengan elektrik untuk bekalan kuasa on-board 48 volt tambahan untuk belt-driven starter-generator.

Kuasa tambahan yang tersedia secara ringkas itu menambah sebanyak 13hp yang menyokong ketangkasan semasa memulakan atau digunakan untuk quick boosting.

GLA 250 4MATIC hadir dengan bahagian luar AMG Line yang menampilkan gril radiator berlian dengan pin dalam krom dan bonet yang menggariskan keyakinan penampilan.

 

gla

 

Bampar belakang yang direka bentuk semula kini didatangkan dengan diffuser, meningkatkan lagi bahagian luaran sporty kenderaan itu dan ia turut hadir dengan roda aloi ringan AMG 5-jejari berkembar 19-inci.

 

gla

 

GLA 250 baharu kini mempunyai signature cahaya yang dimodenkan yang menampilkan lampu hadapan LED Berprestasi Tinggi berkuasa yang dilengkapi dengan Adaptive Highbeam Assist dan lampu belakang LED.

 

gla

 

Pada bahagian dalaman, ia dinaik taraf dengan ketara dengan skrin berkembar paparan 10.25-inci untuk kluster instrumen dan skrin multimedia.

Ia diprogramkan pada generasi terbaru MBUX yang membenarkan Integrasi Telefon Pintar dengan Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto.

 

gla

 

Tambahan, ia dilengkapi dengan Pakej USB Plus untuk sambungan lanjut dan juga terdapat sejumlah lima port USB-C pengecasan pantas yang semuanya bercahaya.

GLA 250 4MATIC menampilkan tempat duduk sport dengan upholsteri mikrofibre kulit buatan ARTICO / MICROCUT dengan kemasan aluminium bijirin membujur ringan memberikan penampilan dalaman yang tersendiri.

 

gla

 

Pada bahagian stereng sport, ia dilapisi dengan kulit Nappa dan tampil dengan fungsi DYNAMIC SELECT yang menawarkan drive program yang berbeza dengan pilihan tetapan untuk enjin, transmisi, suspension dan stereng.

Untuk keselesaan tambahan, ciri kawalan iklim automatik TERMATIK dengan dua zon iklim membolehkan pemandu dan penumpang hadapan menetapkan suhu secara berasingan untuk sisi mereka.

 

gla

 

Sejumlah pencahayaan ambien dengan 64 warna tersedia menawarkan senario pencahayaan yang sesuai mengikut keutamaan peribadi.

Contohnya, 10 tema warna yang menarik menetapkan tahap emosi untuk lubang udara, pintu atau panel instrumen.

 

gla

 

Bagi ciri keselamatan, GLA 250 4MATIC dilengkapi dengan Blind Spot Assist dan Exit Warning Assist memastikan pemandu berwaspada semasa bergerak di jalan bandar dan menyusuri lebuh raya.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan Pakej Tempat Letak Kereta dengan kamera undur, Bantuan Parking Aktif, Sistem Brek Sukan dan Bantuan Brek Aktif.

Pakej Keselesaan KEYLESS-GO, pintu belakang EASY-PACK, AKSES BEBAS TANGAN, Perlindungan kenderaan GUARD 360° dan TAYAR TAYAR turut disertakan.

Untuk pilihan waran, sama seperti Mercedes-Benz GLA 200, GLA 250 4MATIC ditawarkan dalam kemasan cat Spectral Blue metallic yang baharu dan dijual dengan harga bermula dari RM295,888 tidak termasuk insurans.




Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button