Automotive News

MPV elektrik BYD M6 bakal dilancarkan di Malaysia pada 15 Oktober

Walaupun tidak didedahkan lagi nama rasmi model MPV tersebut, tetapi ia jelas dilihat melalui perkongsian BYD Malaysia di laman Instagram rasmi mereka gambaran poster siluet sebuah MPV BYD M6 yang sama seperti di pasaran Indonesia

 

 

Maka dengan pengenalan MPV BYD terbaharu ini, ia bakal beri pilihan variasi baharu kepada pengguna yang menginginkan kenderaan keluarga yang lebih luas dan lebih praktikal dengan ciri trenkuasa motor elektrik.

 

 

Buat ketika ini, masih belum ada spesifikasi terperinci atau versi yang bakal dilancarkan bagi pasaran Malaysia, namun kita masih boleh merujuk perkara tersebut melalui model BYD M6 di pasaran Indonesia.

Di Indonesia, MPV BYD M6 ditawarkan dengan tiga pilihan trim, iaitu Standard 7 Seater, Superior 7 Seater dan Superior Captain 6 Seater.

 

m6

 

Ia ​​dikuasakan oleh bateri 55.4 kWh dan 71.8 kWh BYD Blade sebagai standard, dengan dua jarak gerak NEDC masing-masing mencapai sehingga 420 km dan 530 km.

Dengan pengecasan pantas berkuasa 115 kW, pek bateri tersebut boleh diisi semula daripada 10 hingga 80 peratus hanya dalam masa 40 minit.

Tambahan pula, kemasan peringkat permulaan dilengkapi dengan motor elektrik dengan kuasa output maksimum pada 163 hp dan tork puncak 310 Nm.

Kemasan Superior mewah mempunyai motor elektrik yang memberi kuasa output maksium sehingga 204 hp dan mempunyai masa pecutan 0–100 km/j masing-masing 10.1 saat dan 8.6 saat.

Untuk bahagian luaran, muka hadapan BYD M6 menggunakan kawasan tertutup yang besar yang dipadankan dengan lampu hadapan langsing yang disambungkan dengan jalur krom yang dibenamkan dengan logo BYD di tengah.

 

m6

 

Di bahagian belakang, lampu belakang dihiasi dengan jalur krom yang dilanjutkan secara mendatar dan logo “BYD M6” terletak di sudut kanan bawah.

Ukuran Saiz BYD M6 ialah 4710mm panjang, 1810mm tinggi, 1690mm lebar dan mempunyai jarak roda pada 2800 mm.

Di dalam, BYD M6 menawarkan susun atur enam tempat duduk dan tujuh tempat duduk.

Papan pemuka dilengkapi dengan skrin sentuh boleh putar 12.8 inci, yang dilengkapi dengan sistem BYD DiLink dan menyokong CarPlay.

 

m6

 

Konfigurasi standard lain termasuk kemasukan tanpa kunci, permulaan satu butang, penyaman udara automatik, kawalan pelayaran, enam beg udara dan kawalan kestabilan elektronik.

Selain itu, trim mewah juga didatangkan dengan bumbung matahari panoramik, pengudaraan tempat duduk hadapan, pengecasan tanpa wayar, pintu belakang elektrik, brek kecemasan automatik, kawalan pelayaran adaptif, bantuan terus lorong dan pemantauan titik buta.

Isipadu kapasiti ruangan kargo standard ialah 652 L.

Di Indonesia, MPV BYD M6 ditawarkan dengan julat harga bermula 379,000,000 – 429,000,000 RP(RM109,000 – RM123,400), jadi agak-agaknya berapakah pula harga MPV BYD di Malaysia?




Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button